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Generalmarcus

blocco di terra imprendibile

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ciao a tutti sto cercando il comando che aumenta la resistenza dei blocchi così da rendere dei blocchi magari di terra fino a esser duri come l'ossidiana o di più... sapete come aiutarmi?

 

grazie mille ^^

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Non puoi rendere i blocchi più resistenti.

 

Puoi però impedire al player di scavarli mettendoli in adventure mode (e puoi dare loro strumenti appositamente creatai per fargli scavare solo blocchi di tua scelta anche in quella modalità).

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ragazzi domanda, questo comando:

 

Tile tick format[edit]

Tile Ticks represent block updates that need to happen because they could not happen before the chunk was saved. Examples reasons for tile ticks include redstone circuits needing to continue updating, water and lava that should continue flowing, recently placed sand or gravel that should fall, etc. Tile ticks are not used for purposes such as leaf decay, where the decay information is stored in the leaf block data values and handled by Minecraft when the chunk loads. For map makers, tile ticks can be used to update blocks after a period of time has passed with the chunk loaded into memory.


  •  A Tile Tick

    •  i: The ID of the block; used to activate the correct block update procedure.

    •  t: The number of ticks until processing should occur. May be negative when processing is overdue.

    •  p: If multiple tile ticks are scheduled for the same tick, tile ticks with lower p will be processed first. If they also have the same p, the order is unknown.

    •  x: X position

    •  y: Y position

    •  z: Z position

mi permette di generare un blocco di terra (esempio come prima) che abbia un numero di tick talmente elevato da non poter esser preso?

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ragazzi domanda, questo comando:

 

Tile tick format[edit]

Tile Ticks represent block updates that need to happen because they could not happen before the chunk was saved. Examples reasons for tile ticks include redstone circuits needing to continue updating, water and lava that should continue flowing, recently placed sand or gravel that should fall, etc. Tile ticks are not used for purposes such as leaf decay, where the decay information is stored in the leaf block data values and handled by Minecraft when the chunk loads. For map makers, tile ticks can be used to update blocks after a period of time has passed with the chunk loaded into memory.


  •  A Tile Tick

    •  i: The ID of the block; used to activate the correct block update procedure.

    •  t: The number of ticks until processing should occur. May be negative when processing is overdue.

    •  p: If multiple tile ticks are scheduled for the same tick, tile ticks with lower p will be processed first. If they also have the same p, the order is unknown.

    •  x: X position

    •  y: Y position

    •  z: Z position

mi permette di generare un blocco di terra (esempio come prima) che abbia un numero di tick talmente elevato da non poter esser preso?

 

 

- 1) Quale sarebbe il comando ? Tu hai linkato delle tag, ma nessun comando per manipolarle.

 

- 2) Cosa diamine vorrebbe dire

 

 

che abbia un numero di tick talmente elevato da non poter esser preso?

 

?

Hai una vaga idea di cosa sia un tick ?

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Se sai che è un'unità di misura del tempo come vorresti metterlo in un blocco ?

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il numero di tick necessari affinche un items sia raccoglibile oppure il numero di tick necessari affinchè il blocco possa esser rotto. teoricamente dovrebbe esser questo.

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